Podľa viacerých zahraničných médií, tím vedcov z University of Kansas sledoval kľúčové prvky správania na Facebooku – komentovanie príspevkov, pridávanie príspevkov, čo lajkujete a podobne. Zisťovali, ako naša aktivita súvisí s osobnostnou charakteristikou. Profily jednotlivých užívateľov a ich správanie na sociálnej sieti ukázali ľuďom, ktorí ich nikdy nevideli. Len podľa profilu mali určiť, aký je jeho majiteľ.
Z analýzy výsledkov vyplynulo, že určité správanie na Facebooku skutočne súvisí s istými osobnostnými charakteristikami a navyše, že ľudia vedia toto správanie dobre vyčítať ako typické znaky určitých osobnostných charakteristík.
Najľahšie vedia ľudia určiť podľa správania sa užívateľa na Facebooku jeho extrovertnosť. Tiež dobre interpretujú vľúdnosť a úprimnosť. Menej sa už dá rozoznať svedomitosť. Vôbec sa ale nedá odhadnúť, či je človek neurotický – tendencia k pesimizmu, emocionálna a duševná labilita, úzkosť a strach.
Najľahšie spoznáte, že ide o extrovertnú osobu podľa toho, že má viac priateľov, často ich označuje na svojich fotkách a ju samotnú tiež označujú iní, často aktualizuje svoje statusy a tiež majú pozitívny obsah. Často používa citoslovcia a emocionálne zafarbené slová.
V jednom sa ale mnohí mýlia, keď posudzujú človeka podľa toho, koľkým ľuďom sa páči jeho fotka či príspevok. „To bohužiaľ o dotyčnom nevypovedá nič, nech si už mnohí robia akékoľvek závery,“ tvrdí docent Jeffrey Hall, autor výskumu.
Vľúdni ľudia majú tendenciu pridávať menej príspevkov, úprimní a otvorení ľudia menej často reagujú na príspevky druhých, ale častejšie aktualizujú svoj status príspevkami s politickým obsahom. Svedomití jedinci častejšie súhlasia s príspevkami druhých.
Celá debata | RSS tejto debaty